Deppigt
01.05.2020
Varför kan jag Inte gå vidare från detta? Det är som att mitt hjärta o kropp har satt stopp för relationer sen det hände :((

Ungdomsinformatör Ida svarar
04.05.2020
Hej!
Det är helt förståeligt att det gör ont! Det som hen gjorde mot dig var absolut inte okej, och det är självklart att det sätter sina spår. Precis som du själv vet också så är hen inte den rätta för dig, hen är inte värd dig! Du är värd så mycket bättre. Och jag hoppas innerligt att du kan förstå det själv också.
Alla är inte som hen. Så fastän det känns skrämmande att våga träffa någon ny, så våga och påminn dig själv om att alla inte är som hen. Tillåt dig själv att vara ledsen, det är bra att du har en vän som du kan prata med! Man får vara lite vilsen, vi är alla det någon gång. Så ha inte så stor press på dig själv! Vi lär oss nya saker om oss själva hela tiden – du kommer att lära känna dig med tiden, du behöver inte veta och ha allt på det klara just nu. Ta en dag i taget!
Sätter här nedanför länkar till våra informationssidor – där det står tips på vad du kan göra för att komma över någon och hur kan gå till väga för att stärka din självkänsla.
Tips för bättre självförtroende och självkänsla
Att komma över någon
Ta hand om dig!
Kram, Ida