Flörta
03.01.2022
Hej! Jag skickar med mitt crush, hur vet jag om han e intressera, hur får jag honom intresserad och hur flirtar man med honom via snap je alla tips å trix Hej
thumbnail image1

Ungdomsinformatör Piia svarar
10.01.2022
Hejsan!
Underbart att höra att du är förtjust i någon! Det är en av de bästa känslorna, även om det också kan orsaka en de osäkerhet, speciellt när man inte vet hur den andra känner.
Det är omöjligt att säga hur en annan kan bli intresserad eftersom vi alla fungerar lite olika. Vissa gillar när man säger saker på ett direkt sätt och har ett ganska aktivt sätt att närma sig, medan detsamma kan vara lite ångestframkallande för andra. En del gillar å andra sidan långsammare kommunikation och mystik. Vilket sätt din förälskelse gillar kan du försöka ta reda på det genom att experimentera och se vilken respons olika sätt får.
Jag rekommenderar att du börjar flirta först lite måttligt så att den andre inte blir rädd. Du kan till exempel fråga om vardagliga saker som vad han har gjort etc. Om han svarar entusiastiskt så fortskrider samtalet oftast bara av farten och i samtalet kan du flirta till exempel, berömma honom och visa intresse för sånt han håller på med.
Om han inte svarar särskilt aktivt, kanske du kan hålla tillbaka med att skicka först ett litet tag och ge honom space. Ibland kan det vara bra att inte skicka meddelanden på ett par dagar för att sen prova igen att skicka nån snap om nåt, exempelvis om nåt som fått dig att tänka på honom.
Om han du är förtjust i svarar dig entusiastiskt och fortsätter samtalet med frågor, så är han nog antagligen också intresserad av dig – åtminstone intresserad av att lära känna dig bättre, och det är en bra början. Det är bra att komma ihåg att för en del så kräver det mera tid och att man ska känna varandra bättre för att man ska kunna bli förälskad.
Fortsätt absolut att snappa med honom, och försök att njut av känslan av att vara kär!
Lycka till!
Hälsningar, Piia