Följd fråga till flörta
04.01.2022
Hej! Det var jag som skrev nyss om flörta. Jag funderade kan jag skicka alla dagar med honom eller om det blir för tjatigt. Har inte pratar med honom förr. Vad kan jag isf skick för att få igång diskussioner och få han intresserad? Kan jag bara säga rätt utt att jag har känslor för honom eller blir det konstigt och han kmr att blocka mig?? Vad kan vi skicka om så jag vet om jae frendzona elr inte?? Hej
thumbnail image1

Ungdomsinformatör Piia svarar
10.01.2022
Hej!
Du  kan nog mycket väl snappa varje dag om det verkar som att han reagerar på det på ett bra sätt. Huruvida kommunikationen är välkommen så märks på om samtalet rör sig framåt på ett ”automatiskt” sätt, alltså att båda naturligt stället frågor till den andra och man inte behöver fundera så mycket på hur man ska fortsätta samtalet. Om du däremot måste fundera mycket på om
han är intresserad och tolka hans budskap, så ska du ta en paus från att skicka först och testa hans intresse på det sättet.
Du berättade inte om hur länge ni har snappat, så det är svårt att säga om det ännu är värt att uttrycka dina känslor direkt – kommer det göra att han blir ”rädd” eller inte. Det här beror dock på vilken sorts människa din förälskelse är, och vilken typ av kommunikation han gillar. En del gillar när folk är rakt på sak och frispråkiga, andra vill ha lite mera mystik och tid.
Men, om det stör dig att inte veta vart ni är på väg med det här och du VILL dela med dig av dina känslor så kan du ju nog göra det, och se vad han har för reaktion. För en del så kan det bli jobbigt att försöka grubbla på saken och tolka ut vad den andra tycker, och om du är sån så kan det hjälpa att berätta som du känner. Men kom ihåg, ifall han av den anledningen blockar dej eller bryter kontakten så är det inte ditt fel, isf var han helt enkelt bara fel person för dig.
Ifall ni har snappat bara ett litet tag så är det en bra idé att ge er tid att bekanta er med varandra så att man inte skrämmer bort den andra med att vara för mycket ”på”. Det är
Om du bara har snappat ett litet tag är det en bra idé att först ge er tid att bekanta er med varandra så att den andre inte blir rädd. Det är mycket möjligt att din förälskelse inte ens har tänkt tänken på att friendzona dig, så det är onödigt att gå runt och oroa sig för det.
Lycka till!
Hälsningar, Piia