2 frågor om sperma
03.07.2020
Varför kommer det så lite sperma ur killarna i porrfilmer? Då jag runkar så kommer det jättemycket mera sperma. Ofta så rinner det också bara ur pojkarnas snoppar på porrfilmer men för mig så sprutar spermat jättehårt ut då jag kommer.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.07.2020
Hej,
Jag brukar tycka att det är precis tvärtom, att killar i filmer ofta sprutar överdrivet länge och mycket jämfört med hur det brukar gå till i verkligeten. Detta beror ofta på att de injicerat äggvita i urinröret så att mängden skall se större ut. Det är också rätt vanligt att filmerna är klippta så att det egentligen är flera utlösningar som sedan klipps ihop till en enda scen.
Hur mycket sädesvätska som kommer beror dels på hur länge det är sedan man senast fick utlösning, men också på andra faktorer - t.ex. hur länge man har varit upphetsad.
På sätt och vis är det naturligt och oundvikligt att man jämför sig med andra - men kom ihåg att alla är olika och det behöver inte betyda att det ena är "rätt" och det andra är "fel".
Kram
Tessi