Äldre kille...
21.10.2013
Hejj! Ja har ett problem... Ja e kär i en kille som e 2 år äldre än mej. Ja har försökt chatta med honom på facebook och smilat åt honom i korridoren, men han bara ignorerar mej. Va ska ja göra?? ihq

Ungdomsinformatören André svarar
23.10.2013
Tjenare!
Hmm, ibland är det bara så att kärlek inte uppstår mellan två personer (för man måste ju vara två). Det kan ju hända att han i det här fallet inte har de rätta känslorna helt enkelt.
MEN! Det behöver ju inte vara fallet. Han kan ha känslor för dig. Om han verkar ignorera dig både på facebook och i skolan kanske du kan göra det samma. Om du inte ger honom någon uppmärksamhet blir du kanske lite intressantare. Nu är han bortskämd med din uppmärksamhet och verkar knappt ge något tillbaka. Men vad händer om den försvinner? Det blir intressant att se om han kanske börjar söka din blick då han inte längre får några leenden i korridoren. ;) Om han gör det, kanske det tyder på att det finns ett intresse i alla fall.
Ha det bra!
Ungdomsinformatören André