Är han intresserad eller inte?
23.02.2019
Hej! Jag är en tjej vi 14 år och hår i årskurs 8. I min skolan har vi så som kallade grupper som dem sorterar ut elever från andra klasser i 8an och lägger dem i varsina grupper och jag går med en kille som verkligen är snäll,snygg och omtänksamma. När vi hade engelska lektion så satt han helt själv och jag med en annan kompis och läraren bad min Crush att flytta på sig för att han hade tagit ett stort bord och de va andra elever i gruppens om var fler som behövde sitta där, men läraren säg iaf att han mst flytta på sig men han sa att han behövde ladda sin dator o då sa läraren antingen sitter du där o laddar eller du sitter du brevid henne dvs mig. Han valde o sätta sig brevid mig och det va ett vädligt stort bord men han satt verkligen nära. Nästa dag skrev han på snap och fråga vad jag gör o då svarar jag osen frågar jag vad han gör o då bygger vi upp konversationerna. Nu skirver han väldigt ofta till mig och frågar vad jag gör osv. Vad kan det bero på? Är han intresserad eller inte ? Anonym tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
26.02.2019
Hej!
Jag kan inte med säkerhet säga om han är intresserad eller inte. MEN min första tanke är att ja, han är intresserad. Vad roligt att han tog kontakt med dig, helt super. Att han skickar ofta åt dig är ju väldigt positivt.
Det är bara att fortsätta skicka med honom och se vad som händer, lära känna honom bättre. Är det han som startar en konversation varje gång? Om det är så, så kom ihåg att du även kan starta konversationen. Visa att du också är intresserad, ge komplimanger och fråga frågor. Eller varför inte säg att du är intresserad? Ingen människa är tankeläsare, så visa tydligt att du är intresserad eller säg det. Våga!
Lycka till!
Kram, Ida