Är han verkligen efter mig eller inte?
17.09.2019
Hej. Jag har snapat med en kille i nu ca 5 veckor och vi skriver varje dag t varandra o ger varandra komplimanger liksom. Jag känner inte killen helt o hållet men vill göra det. Igår så snapa vi bara så skrev han ta av tröjan o då skrev jag att vi inte träffats än så varför skulle jag gör jag vet väll inte om han screenar o skickar till andra eller sprider det och på det svara han att han tycker jag är jätte fin osv och vill lära känna mig bättre men att han vill ha bilder i förväg och nu är jag helt förvirrad om han liksom gillar mig eller inte vet inte vad jag ska göra. Ska jag fortsätta skriva med hnm eller inte??? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.09.2019
Hej.
Det finns några saker jag vill be dig fundera på då det gäller denna kille, och det han ber dig om.
Du skriver att ni skickat i 5 veckor, och att du vill lära känna honom. Allt bra så långt. Men jag tycker att det vore en riktigt dålig idé att skicka nakenbilder till honom. Dels med tanke på din ålder - att det faktiskt är ett brott att ta emot bilderna och för honom att ha dem i sin telefon, och dels för att ni faktiskt inte känner varandra ännu. Säkert vill han se dig utan tröja - men han kan ju inte ställa det som ett ultimatum att "han nog vill lära känna dig men vill se bilder i förväg"??? Det handlar ju inte om att köpa en cykel. Antingen är han intresserad - och då får han vänta tills ni träffas irl OM du vill visa hud för honom, eller så får han helt enkelt ge sig. Du skall INTE skicka bilder till honom bara för att "hålla honom på kroken", för precis som du själv skriver så känner du honom inte och vet inte vad han skulle göra med bilderna.
Så antingen är han en bra kille - och då förstår han varför han inte kommer att få bilder av dig, eller så är han INTE en bra kille och då skall du inte slösa mer tid på honom.  Han har inte rätt att pressa dig till att skicka bilder, vilket är vad han gör nu. Det behöver i sig inte betyda att han är en dålig person, men det är ändå ganska taktlöst av honom. Kort och gott, det ha ber dig göra är olagligt och på alla sätt en dålig idé - och om han på riktigt tycker om dig så förstår han att ett nej är ett nej.
Ta hand om dig själv!
Kram
Tessi