är jag kär
02.10.2018
jag tyckte om en för ett tag sen och han tyckte om mej så vi snapade typ hela tiden men sedan så tappade jag lite känslor så jag unvikte att snapa och han vart jätte lessen men nu efter ett tag tror jag att jag har skänslor för han igen men jag vet inte om jag ska skicka till han för han kanske tycker jag e konstig för jag har tyckt om han och sen sluta å nu tror ja att ja tycker om han igen hej

Ungdomsinformatör Ida svarar
09.10.2018
Hej!
Några frågor som jag vill börja med att ställa till dig. Fundera på dom här, Varför tappade du känslor för honom? Vad är de du gillar med honom?
Jag hoppas att med att ställa dom här frågorna skulle du kanske få ett klarare svar på om du tycker om honom eller inte. Jag skulle så gärna vilja att du inte oroar dig över om han skall tycka att du är konstig. Ibland så pendlar känslorna, och man kanske inte riktigt vet vad man känner(de är absolut inget konstigt med de). För vissa eller för många så känns de skrämmande att ha känslor för en annan person och de kan resultera i att man backar.
Du kan mycket bra ta kontakt med honom igen om du vill. Man kan ju börja som vänner och se hur de går, man behöver inte rusa in i något. Se hur de går och om du fortfarande har känslor för honom när du har kontakt med honom.
Ta hand om dig! Och lycka till! :)
Kram, Ida