Dumt
08.04.2019
En kille förklarade sina känslor för mig i kanske januari, jag sa att jag gillade honom men endast som vän. Nu något väldans mycket senare börjar jag får känslor för honom. Vad fan gör jag? Dum tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
09.04.2019
Hej!
Har du kontakt med honom? Och svaret är ja, isf hurudan kontakt? Är ni goda vänner? Vad gillar du hos honom? Det kom en del frågor här till dig, men svaret på din fråga vad ska du göra är att visa honom att du är intresserad. Killen sa i januari till dig att han gillar dig, kanske du gör samma sak nu. Våga säga att du gillar honom. (eller ta myrsteg och skicka med honom stegvis mer, ställ frågor till honom, visa att du är intresserad av honom och hans liv)
Det är häftigt ibland med känslor, för man kan inte styra dem. Ibland så kan ögonen öppnas för en person som man trodde att man aldrig skulle bli intresserad av.
Kanske har han inte kommit över dig än? Vem vet. :) Lycka till!
Kram, Ida