Fast mellan två världar
21.11.2019
Hej! Jag går i högstadiet och är lite fast mellan två människor. Contexten är att jag först började prata med den ena och tyckte om denne. Jag åkte på kulturkarnevalen där jag träffade en ny person som var väldigt trevlig. Personen som jag var intresserad av först verkar inte så intresserad av mig men det kan hända att jag inte är bra att läsa av personer. Person två verkar däremot intresserad men hen bor väldigt långt bort. Jag vet inte vad jag ska göra och behöver hjälp.

Ungdomsinformatör Ida svarar
25.11.2019
Hej!
Tack för din fråga! Det är inte alltid lätt att veta ifall en person är intresserad eller inte. Vad är det som gör att det känns som att hen inte är intresserad? Kan det på nåt sätt vara så att person är blyg? Eller märker du att hen har inte riktigt varit 100% närvarande när ni pratat?
Vem tycker du om? Vem vill du lära känna bättre? Ifall du är osäker på vad person ett känner, så kan du fråga av hen. Ifall det är så att du känner att person två är den du vill lära känna bättre, så gör det. Kanske ni kan diskutera om avståndet mellan er, det behöver inte alls vara ett problem. Det är upp till er vad ni vill göra.:)
Ta hand om dig!
Kram, Ida