Förklara min kärlek (11)
17.08.2015
Vi kommer inte träffas på ett bra tag nu för hon ska bort i en vecka och sen kommer vi båda jobba 1 år.
Så vet inte riktigt hur jag ska göra för att komma närmare eller vad jag nu ska göra.
Men vad tror ni är det bästa? Att gå sakta men säkert och göra som en kommentar från senaste "förklara min kärlek" det där med filmen eller säga som det är?

Ungdomsinformatören Jenny svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
24.08.2015
Hej!
Som vi sade i förra svaret, tror vi att det kan vara bäst att du säger som det är -dina känslor är så starka och du verkar slutligen vilja veta hur det skulle fortsätta om du beättar. Att vänta är ibland bra, men att vänta för länge kan betyda att chansen att berätta far förbi just på grund av t.ex. att ni inte träffas på ett tag...
Du kan först prova göra som tjejen som har kommenterat föreslår och se vart det leder -men om situationen fortfarande är likanad som nu, tror vi nog att du vågar berätta. Tänk ut ett bra sätt färdigt, så klarar du det bättre sedan då det gäller -och det är helt okej att vara nervös...den andar kommentaren var också bra -försök nu bara hitta ditt eget sätt att prata om dina känslor för henne, ett sätt som känns bra för dej.
Hälsar ungdomsinformatörstjejerna Jenny och Liselott