Friendzoned
13.10.2019
Hej!
Jag och en kille har träffats 3 helger i rad på "fester". Första gången hände inget speciellt, vi pratade och han höll om mig. Andra gången hände samma sak bara. Men tredje gången pratade vi länge och vi hånglade och han lyfte upp mig i sin famn. Mellan gångerna har vi skickat på snap. Han säger att han inte vill ha ett förhållande eftersom han fortfarande är heartbroken från sitt förra förhållande och han har friendzonat mig och vill bara vara vänner eftersom han inte är redo. Såklart respekterar jag det men varför tar han då initiativ och kysser mig? Vet int

Ungdomsinformatör Ida svarar
15.10.2019
Hej!
Det finns säkert en hel del som han funderar över och behöver gå igenom från det gamla förhållandet, och då kan det vara svårt att släppa in någon ny person. Förhållandet kan få ibland en ”fel” start då också om man inleder det för tidigt inpå ett annat förhållande. Eftersom personen inte alls är redo.
Fastän han inte är redo att ha ett förhållande, så kan han fortfarande vilja lära känna nya människor, umgås och vilja ha närhet. Verkligen bra att han är ärlig från början och berättar hur läget ligger till. Så nu är min fråga, vad vill du?
Jag kan förstå att det känns förvirrande.. Det är inte lätt att förstå. Han har varit ärlig med att han inte vill ha ett förhållande, så är det ett förhållande du vill ha så skulle jag råda dig att inte fortsätta träffa honom på det sättet.
Ta hand om dig!
Kram, Ida