gillar han mig, eller?
24.09.2017
Jag och min kompis har hängt med två stycken killar från klasen sedan sommarlovets start min kompis och ena killen är ihop men jag och den andra vet jag inte. För ca en månad sedan skrev han att han gillade mig och det märktes och alla sa att han gillade mig fast jag vägrade tro de.
vi har pratat mer efter att han skrev det och han sa att han gillade mig för att jag INTE var ute efter ligg men nu har han skaffat en tjej från klassen och han pratar mycket om henne vilket gör mig arg samtidigt som han "flörtar" lite med mig och idag sov vi alla 4, mitt i natten gick vi på promenad då höll han min hand, gav sin jacka och när vi skulle sova höll vi hand igen och när han trodde jag sov började han pussa mig. Då han märkte att jag sedan var vaken så började vi hångla.
Gillar han mig eller inte, jag fattar inte.
Nu får jag inte säga detta till någon för han vill inte att hans tjej ska få veta något.
Nellsson2002

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.09.2017
Hej.
Jag tror nog att han gillar dig. Kanske han fick ihop det med den andra tjejen för att han var osäker på vad du känner? Du skriver att han skrev att han gillade dig, men ingenting om vad du skrev till honom. Så han är antagligen lika osäker på vad du känner.
Om han inte alls var intresserad av dig så skulle han knappast ha velat gå hand i hand eller mysa med dig på natten. Men det gör säkert att situationen känns lite konstig just nu, om han fortfarande tänker fortsätta vara ihop med sin flickvän. Jag tycker att du skall fråga av honom vad han tänker. Är han intresserad av dig, eller vill han fortsätta vara ihop med henne? Om han inte har tänkt göra slut med henne så kan det ju inte upprepas det ni gjorde. Du skall inte finna dig i att vara hans ragg bara då det passar honom, han måste ju välja vem han vill vara med.
Men du skriver egentligen inget om vad DU känner heller, så du kanske måste berätta det för honom för att han skall kunna ta det i beaktande. Om ni båda går omkring och skulle vilja vara tillsammans så är det ju dumt att slösa tid eller såra andra inblandade.
Ta en funderare på vad du själv känner och skriv till honom.
Kram
Tessi