Han bara försvann
10.08.2017
Hej!
Så jag träffade den här killen på Tinder och vi har pratat i över 1 månad nu. Vi har gått på två dejter och båda gick väldigt bra. Vi hade även planer för en tredje dejt. Men nu helt plötsligt har han slutat svara på mina meddelanden det har gått 2 dagar nu och jag frågade om något har hänt men inget svar. Idag märkte jag att han har blockat mig på Instagram men vi är fortfarande vänner på Facebook vilket förvirrar mig. Jag skickade ett meddelande åt honom på Facebook och frågade vad som har hänt och att han kan vara ärlig med att säga hur han känner. Inget svar ännu. Men jag är så otroligt arg på killar som han som bara bestämmer sig för att försvinna från ens liv. Var jag verkligen inte värd att få veta att han inte har känslor för mig och tacka för sig? Det här försvinnandet gör bara mer ont än att han skulle ha sagt hur det ligger till.
Jag tyckte i alla fall jätte mycket om honom och jag vill inte gråta över detta men det gör jag. För inte vill jag ha en sån här kille som beter sig så här. Men såklart det gör ont då han visade intresse mot mig och nästa dag bara försvinna.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.08.2017
Hej,
Jag förstår att du är förbannad och besviken. Det är dålig stil att göra som han gjort, och det är en av anledningarna till att människor blir rädda för att våga ge sig ut på singelmarknaden, man vill ju inte få sitt hjärta krossat, speciellt inte om allting verkar gå bra..
Du måste försöka tänka att hans beteende säger betydligt mer om honom än om dig. Ksnake han är otroligt rädd för att upptäcka att han har känslor, eller också dök det upp ett ex i hans liv och de ville försöka pånytt?? I vilket fall som helst är det ju otroligt svagt av honom att inte våga säga vad det är som är problemet. Du hade nog förtjänat en förklaring - oavsett orsaken.
Det är helt okej att tillåta sig själv att vara ledsen och besviken. Man blir naturligtvis glad då man hittar nån som man trivs med, och då är det bara rimligt att man känner besvikelse om det plötsligt tar slut, speciellt om typen bara försvinner utan att säga någonting alls. Så tillåt dig själv att vara nere - men ta dig sedan upp igen. Han är inte den enda killen du kan få känslor för och han verkar ju vara ett pucko som hellre sticker än är ärlig - du behöver inte ett pucko i ditt liv.
Ta hand om dig själv!
Kram
Tessi