Hej
23.11.2020
Ibland kollar min crush på mig och när vi pratar så verkar han helt ointresserad och inte ställer frågor till mig som t.ex. När jag frågar honom vad han har gjort i helgen och då frågar han inte tillbaks vad jag har gjort i helgen, en gång så hjälpte han med med något. Han visar inte intresse framför andra och så känd det som att han är intresserad i mig men jag vet inte en då om är intresserad er inte. Romina

Ungdomsinformatör Kix svarar
27.11.2020
Hejsan!
Tack för din fråga.
Sånt här kan vara svårt att veta ibland! Om du märker att han tittar mycket på dig så kan det nog vara ett tecken på att han är lite intresserad. Men det kan också vara att han tittar på dig för att se om du tittar på honom, ifall du brukar titta på honom?
Det att han inte verkar lika intresserad när ni pratar kan bero på att han blir nervös och inte vet vad han ska säga, eller så är han nervös för att hans kompisar ska märka det och börja pika honom om det. Men det finns egentligen inget sätt att riktigt veta säkert om han gillar dig eller inte om du inte frågar. Men det kan ju kännas väldigt läskigt att göra!
Om du känner att du vill närma dig honom så rekommenderar jag att du fortsätter att prova prata med honom om grejer, och kanske försöka prata mer privat också, typ på snapchat eller insta eller liknande? Sen när du känner att du har fått lite mera kontakt så kan du föreslå att ni ska hitta på nåt tillsammans. Om det bara är du och han och inte andra så kan det vara att han är lite mera avslappnad än inför kompisarna.
Lycka till!
Kram, Kix