Hjälp mig!
10.02.2019
Varför likar min crush ingens tjejs inlägg från vår klass förutom en min bff?! Det känns som om jag och han är bättre vänner än han och min bff men varför... jag skulle seriöst vara jätte ledsen ifall de gillade varann och blev tsm.... hur kan jag fråga honom om dethär utan att låta som en instagram stalker...
(som jag typ är) hjälp!!! Lille jag...

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.02.2019
Hej,
Jag förstår att det kan kännas lite tungt att se att din crush gillar din bff:s bilder, men försök att inte läsa in för mycket i det. Jag vet ju inte hur din och din chrushs relation ser ut, om ni är tillsammans eller om du bara gillar honom på avstånd, så därför är det svårt att uttala sig om vad det betyder att han gillar hennes bilder.
Antingen är de bara vänner, vilket de ju kan vara. Han har ju rätt att gilla vilka bilder han vill, och det lönar sig oftast inte att börja tjata om det eftersom det nästan alltid leder till krångel då man börjar begränsa sin partner. Det du där emot kan göra är att försöka ta reda på var ni har varandra. Hur han känner för dig. Om du känner att du kan lita på honom så finns det kanske inget problem, för han har trots allt rätt att ha kontakt även med andra personer än dig utan att det betyder att de har någonting på gång. Och om hon verkligen är din bff så skulle hon knappast inleda någonting med honom??
Försök att hellre utgå ifrån tillit än misstro. Det blir väldigt tungt att gå omkring och oroa sig, och sist och slutligen finns det ingenting du kan göra för att förhindra det OM det skulle vara så att de är intresserade av varandra (vilket vi ju inte vet om de är.) Vi kan bara hoppas och anta att de är lika lojala mot dig som du är mot dem.
Kram!
Tessi