Hjälp vet inte vad jag ska göra med honom
02.01.2019
Hej jag har en kille jag gillat ganska länge nu och han är 2 år äldre, jag umgås nästan aldrig med honom men vi snappar varje kväll ganska länge, jag gillar honom jätte mycket men jag skulle aldrig kunna säga det till honom för jag vet att han inte gillar mig tillbaka. Killen hade på g med någon annan nyligen men det verkar som om de inte har något längre, jag vet inte vad jag ska göra för jag vill verkligen börja umgås med han men vet int vad han tycker om mig Ananasen

Ungdomsinformatör Ida svarar
07.01.2019
Hej!
Det verkar ju nog som att han på nått sätt gillar dig. Jag menar, om ni snappar varje kväll och dessutom ganska länge så är det nog helt klart att något intresse från hans sida finns. Mitt i allt så funderar han på samma som du gör.
Det är skrämmande och spännande att fråga någon vad hen tycker om en. Kom ihåg att det inte är ett svaghetstecken att medge att man tycker om någon, det är en styrka att våga säga vad man känner. Man ska inte gömma sina känslor.
Så mitt råd här är om du vill umgås med honom, fråga om han vill hitta på nått. Jag tror nog att på nått sätt så märker du nog om han är intresserad av dig som mer än vän.  Han kommer ju inte att få reda på att du är intresserad av honom om du inte gör något. De gäller att våga!
Kram, Ida