Hur ska jag göra?
02.01.2019
Jag snappar med en kille efter en tid tillbaka. Vi skickar inte med varandra varje dag utan bara ibland. Killen frågar inga frågor om mig utan vi skickar typ bara gomoron och godnatt. Jag träffade honom på nyår och han var glad över att se mig, men vi pratade inte direkt med varandra utan sa bara hej. Men vi flörtar ganska mycket med varandra, som t.ex. han kollar på mig och ler när vi får ögonkontakt.
Jag vet inte om han gillar mig eller vad det är. Jag börjar iallafall tycka om honom lite. Jag har tänkt nu efter nyår när jag träffade honom att jag skulle skicka till honom och säga att jag gärna skulle vilja lära känna honom mer. Men jag vet inte hur jag ska våga göra det. Har ni några tips? SJ

Ungdomsinformatör Ida svarar
04.01.2019
Hej!
Det är alltid spännande i början. Som du nämner så skickar ni varje dag (det är positivt), så ett alternativ som du kunde göra är att försöka få mer kontakt med honom så du har möjligheten att lära känna honom bättre. Som att t.ex. ställa frågor till honom. Och se vad du får för respons, flyter konversationen på och ställer han frågor tillbaka till dig. Om han gör det och du märker att han är intresserad av att veta mer om dig, så kanske nästa steg är att fråga om han vill träffas. De värsta som kan hända här är att du får ett nej. Men då vet du det och du kan du gå vidare. Det låter väldigt lätt när jag skriver det här, men vill bara påpeka att man får absolut vara ledsen och det är helt okej.  Och om du får ett ja så är det super bra. Då får ni hitta på något kul!  Det gäller att du bara vågar, för om du inte visar eller inte tar kontakt, så hur skall ha veta att du är intresserad av honom? :)
Lycka till! :)
Kram, Ida