Jag gillar han
28.08.2019
Hej, det finns en kille som går på min skola och vi går inte i samma klass utan han går i en annan och jag i en annan men båda går i 9an. Jag har gillat denna kille sen 8an och fick reda på att han inte gillade mig i 8an så jag släppte de och gick vidare. Nu har jag fått tillbaka känslorna o dem e väldigt starka jag vet inte vad jag ska gö för att han oxå ska få känslor av mig för jag vill verkligen ha hnm o kunna få hnm att bli typ kär i mig. Vad ska jag gö snälla hjälp mig. Ge tips på hur jag kan få han o bli intresserad och få känslor. Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
30.08.2019
Hej!
Känslor går inte att styra. Du kan heller inte göra något specifikt för att på nått sätt få honom att få känslor för dig helt plötsligt.
Och jo, ens känslor kan ändras. Precis som dina, du gillade honom och gick vidare och nu har dina känslor för honom kommit tillbaka. Har du sett honom under sommaren? Är det nu när du ser honom i skolan som känslorna kommer tillbaka? Vad är det som gör att du gillar honom?
Du kan ta kontakt med honom igen och kolla hur han känner eller så går du vidare. Vad gjorde du för att gå vidare förra året? Du har klarat det en gång tidigare och kommer att fixa det nu också. Gör sånt som du mår bra av och umgås med vänner.
Ta hand om dig!
Kram, Ida