Känner att han är konstig
16.11.2019
Hej
Jag har typ precis skaffat en kille för första gången faktiskt men jag har ett problem, jag ska berätta det kortfattade men ändå bra. Så det börja med att vi kom överens om att ses så nu har vi gjort det 3 gånger och ska ses nu på söndag men jag känner typ efter vi nu blivit i ett förhållande har han mer börjat blivit kall vi skriver inte lika mycket på snap och ibland så skriver vi intr alls till varandra en hel dag utan bara snapar jag tycker det är väldigt konstigt liksom va, förut skrev han till mig att när vi ses ska vi mysa och allt men nu skriver han inget sånt längre jag tycker bara allt är konstigt är rädd att han nu börjat gilla ngn annan istället för mig jag har frågat hnm om det är ngt men han säger att det inte är ngt och jag vet inte om det är ngt jag gjort är jätte rädd att han ska gö typ ”slut” med mig men vet att han inte kommer göra det men tycker att han blivit konstig nu när han inte skriver typ kärleksfulla saker till mig Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
21.11.2019
Hej!
Tack för din fråga! Det är en helt ny situation och för den delen en ny relation för dig. Det är ditt första förhållande. Det kan kännas både skrämmande och härligt på samma gång, vilket inte är konstigt alls. Som du beskriver i din fråga så är du rädd för att han ska göra slut, men samtidigt så säger han också att det inte är något som är fel. Så jag skulle råda dig att lita på honom och hans ord.
Skickar du något kärleksfullt till honom? Ifall du inte gör det, gör det. Kommunikationen går båda vägarna, och han kanske funderar samma sak som dig ”varför skickar hen inget?”. J
Ta hand om dig!
Kram, Ida