känslor för min killvän
27.11.2019
Hej ! Jag undrar ifall ni har någon bra lösning eller ett tips till mitt lilla problem. Jag har fått känslor för min killvän och det är lite jobbigt. På samma gång jag är rädd för att vara kär i honom så har det varit min allra bästa tid! Jag har ändå kommit fram till att jag måst få bort mina känslor, annars kommer vi nog int kunna fortsätta vara vänner. Några tips? Antar att det här är ett ganska vanligt problem så ifall någon har varit med om något liknande så får ni jättegärna skriva hur ni gjorde för att få bort känslorna ! puss

Ungdomsinformatör Ida svarar
03.12.2019
Hej!
Jag har haft känslor för min killkompis för längesen, men jag var för rädd för att göra något åt det. Han hade känslor för mig, vilket han också berättade till mig. Här ignorerade jag mina känslor helt enkelt, jag hade bestämt mig att vi inte kommer att bli något mer än bara vänner. Men mina känslor kanske hade velat något annat..
Det jag vill säga med den historian är att fundera över ifall du kunde tänka dig att berätta hur du känner, tänk om han känner samma sak? Kunde ni vara bättre tillsammans som ett par? En god vänskap är ju en jättebra grund för förhållandet. Jag förstår helt och hållet att det är skrämmande att berätta sina känslor för sin kompis, eftersom det kan hända att vänskapen blir förstörd. Men samtidigt om ni båda vill ha varandra i ert liv, så ser ni till att få det att fungera som vänner eller tillsammans som ett par.
Ta hand om dig!
Kram, Ida