Kär?
20.11.2019
Hej!
Va ska jag göra? Ja tror jag är kär i någon, mrn vet inte. Jag skulle vilja träffa honom o lära känna han, men jag får typ inte för mina föräldrar. De tycker inte att man skall ha pojkvän i min ålder :( (jag har inte frågat dem, men de har sagt att man inte ska stressa och direkt man pratar om en pojke blir de stelt typ)

Ungdomsinformatör Ida svarar
25.11.2019
Hej!
Va roligt att du har träffat någon som du är intresserad av. Ifall du vill lära känna honom bättre ska du naturligtvis göra det. Så du får reda på vad du känner.
Jag skulle föreslå att du pratar med dina föräldrar. Dom har också rätt i det dom säger att man inte behöver stressa – men det behöver inte betyda att du inte skulle få ha en pojkvän. Du kan t.ex. fråga dem ”vad skulle ni säga eller tycka ifall jag skulle ha i en pojkvän?”. Ibland kan det handla om ett lätt missförstånd, att dom egentligen inte menar att du inte får ha en pojkvän. :)
Lycka till och ta hand om dig!
Kram, Ida