KÄR I MIN LÄRARE
04.10.2019
Hej! Jag är kär I min lärare. Jag är bara 13 men han är 45, vad ska jag göra.. jag vill inte vara kär i han men jag är förälskad jag kan känna det. Jag vill vara med honom

Ungdomsinformatör Ida svarar
07.10.2019
Hej!
Du förstår säkert redan att det inte kommer att gå att ni skulle bli tillsammans. Du är 13 år och han är 45 år, dessutom är han din lärare. Så det första du måste göra är att bestämma dig för att det inte kommer att blir något mellan er. När du gjort det så kommer du att kunna gå vidare och jobba med att få bort dina känslor för honom. Sätter en länk till våra informationssidor om hur man skall komma över någon här nedanför.
Att komma över någon
Du kommer att hitta någon i din egen ålder som du tycker om och som tycker om dig, det lovar jag dig!
Kram, Ida