Kärlek
11.03.2019
Hej fina ni!
Jag har fattat intresse för en kille som är ett år äldre än mej. Enligt mej är han skiit snygg, verkar snäll och gullig. Jag känner inte honom så bra men jag har sett honom i skolan och på fritiden.
En av mina bästavänner vet om detta.
Vad ska jag göra? Vad är nästa steg?
Tacksam fö svar!
Puss ni e bäst på va ni gör, fortsätt me det, ni e grymma!!!
Intresserad tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
12.03.2019
Hej!
Tack för dina fina ord! Det är alltid lärorikt att svara på era frågor, man lär sig så mycket själv utav det.
Nåja, nu till din fråga.  Vad roligt att du hittat någon som verkar intressant. Det är en fördel att du träffar honom i skolan och på fritiden, för där har du chans att ta kontakt med honom och lära känna honom bättre. Det du kan göra är att lära känna honom bättre, ta reda på om han faktiskt är så som du tror att han verkar.
Ta kontakt. En början kan vara att (om du inte redan gör det) du börjar följa honom på insta eller addar honom på snap (Vet han vem du är? Har ni pratat tidigare? Känner ni varandra?). Ta stegvis mer kontakt därvia. När du ser honom i skolan eller på fritiden, hälsa och varför inte säga något smått till honom. Ta hjälp ifrån din bästa kompis också, som att hen kan peppa dig och att du har någon som du kan bolla dina tankar med.
Lycka till! :)
Kram, Ida