Kärleks frågor
02.10.2019
Hur vet man att en tjej jilar en.
Jag älskar en tjej i min klass jag vet inte om hon jilar mig.
Hon jag älskar värkar snäll o rolig hon är inte blyg jag skulle Järna villa veta hur man vet om en jilar mig

Ungdomsinformatör Ida svarar
04.10.2019
Hej!
Tack för din fråga!
Ibland är det verkligen svårt att veta ifall någon är intresserad av en som mer än vän eller inte. Man kan märka det genom hens beteende, t.ex. får ni ögonkontakt, försöker personen ta kontakt eller märker du att hen ofta är på samma ställe som dig(det kan också bara vara utav slump också att ni är på samma ställe).
Har du t.ex. hennes snapchat? Brukar ni ha kontakt där? Det är ett bra sätt att få mer kontakt med varandra. Ifall du tar kontakt med henne via snapchat så märker du snabbt om hon vill prata med dig. T.ex. svarar hon så är det positivt. Får du inget svar så kan det vara ett tecken på att hon inte är intresserad. Ett tips är att du frågar något av henne när du skickar en snap, t.ex. hur är läget? vad gör du?. Det behöver inte vara någon märkvärdigt.
Ifall du känner sen att det är svårt att förstå ifall hon gillar dig eller inte, så kan du bra fråga ifall hon är intresserad av att träffas någon dag. Eller berätta för henne att du gillar henne.
Lycka till och ta hand om dig! :)
Kram, Ida