Kärleksproblem
12.02.2019
Hej ! Jag har varit / är intresserad i en person. Som nu skaffat partner:( Trodde verkligen att det skulle bli vi. Hur kommer man över någon? Förälskade jag

Ungdomsinformatör Ida svarar
13.02.2019
Hej!
Kan förstå att det känns tungt att se att personen som du gillar har hittat en partner. Du har all rätt i världen att vara ledsen, tillåt dig själv att vara ledsen också. Ibland krävs det bara tid för att komma över någon.
Prata med någon kompis som du litar på, och om du känner att du inte vill det så kan du skriva ner dina tankar och känslor t.ex. på ett papper. Sedan är det viktigt att du gör saker som du mår bra av, t.ex. om du har någon hobby eller häng med kompisar och familj. Hitta på saker, det hjälper att få tankar på annat än personen som du försöker att komma över. Vissa kan tycka att det är bra att inte se vad personen gör och postar på sociala medier, då kan man t.ex. välja att dölja hens konto.
Mittiallt står en annan person framför dig som du tycker verkar vara intressant. Man vet inte vad som händer imorgon, eller om två veckor eller en månad. Något superbra kanske händer, se positivt framåt. Ta hand om dig!
Kram, Ida