Kärleksproblem
09.06.2020
Hej! Jag behöver hjälp. Vi börjar från början. Jag har en storebror som är 3 år äldre än mig,han är väldigt viktig för mig. Hans vänner är väldigt viktiga för honom.
Jag har fallit pladask för en av hans killkompisar,han är så vacker. Jag vågar inte berätta för min bror och vågar inte heller ta kontakt med den här killen,pga att jag tror inte min bror eller hans vänner skulle acceptera det. Jag mår dåligt över det här och vet inte alls vad jag ska göra.
Jag har väldigt svårt för kärlek,jag har också svårt att hitta någon jag verkligen gillar. Men jag längtar också efter att älska.
Vad ska jag göra????? Han är så vacker,jag tänker på honom hela tiden. Borden jag lägga till honom på min snapchat? Men vågar inte visa att jag är intresserad,pga att han är min storebrors vän. Dom är inte bästabästa vänner men dom är bra vänner och hänger en del. Hjälp mig snälla En kär tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
09.06.2020
Hej!
Vad roligt att du hittat någon som du gillar. Jag skulle rekommendera att du pratar med din bror innan du gör något – han är viktig för dig så då är det bra att du pratar med honom om det. Så då behöver inte din bror få höra rykten från t.ex. någon annan. Din bror kanske också vet ifall ”han” är intresserad av någon annan eller ifall han är intresserad av dig.
Är din bror fine med det, så tycker jag att du absolut kan lägga till honom på snapchat.
Ifall det inte blir någon med honom - så kommer du att träffa någon som du tycker om och som tycker om dig, det lovar jag! Ta hand om dig!
Kram, Ida