Killproblem!!
14.10.2018
Hjälp! Jag gillar en kille från en annan skola som jag har gillat i snart 1 år, men vet inte om han gillar mig. Några tips på hur man kan ta reda på??

Ungdomsinformatören Liselott svarar
19.10.2018
Hej!
Det är ju onekligen lite knepigt att gilla någon som man inte ser varje dag - och kanske inte ens har någon ursäkt att söka upp. Hoppas i alla fall att han inte bor så hemskt långt borta, för bor han nära så kanske du ändå skulle hitta lite ursäkter att se honom irl. Är han tex aktiv inom någon idrott, kunde man "råka gå förbi" när han har match? Eller brukar han hänga ute på byn på kvällarna eller något i den stilen? För klart att det är en smula lättare att få någon på fall som ändå kan träffa en i verkliga livet. Naturligtvis ska du också försöka få kontakt via tex WhatsApp eller Snapchat eller något annat virtuellt, så att du kan liksom grunda för en relation. Vågar du inte skicka direkt något åt honom, så friendrecuesta honom i alla fall. Sedan kan du kolla om han tex följer något du också kan följa - och sedan kanske diskutera just det med honom, lite som om ni skulle ha något gemensamt. Tex säg att han kommenterat på någon av Bergömemes bilder på Insta, då kunde du kanske kommentera något på hans kommentar så att han ser att du existerar? Använd din fantasi - för fast vi inte uppmuntrar någon att stalka någon annan, så måste man nog vara lite uppfinningsrik för att få kontakt med den man gillar.
Börja med det här - och läs gärna fler frågor och svar i den här kategorin, så får du fler idéer :)
Kram, Liselott