Kondom
08.06.2020
Hej, jag kan inte använda kondom eftersom förhuden verkar vara för lång så kondomen hålls inte på plats, den rynkar ihop sej under skinnet , svårt att förklara Jofo

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.06.2020
Hej,
Det finns många olika storlekar och former på kondomer så jag tror säkert att du kan hitta en som passar. De är ju inte alla likadana, så bara för att en sort inte passar så betyder det inte att du skulle ha samma problem med alla kondomer. Se till att du drar förhuden helt tillbaka då du trär på kondomen, och rulla kondomen hela väger ner till roten så hålls den bäst på plats.
På nätet kan du hitta rätt bra beskrivningar av olika storlekar och märken. Det kan vara bra om du på egen hand testar olika sorter, så undviker du krångel "då det gäller". Lycka till!
Kram
Tessi