Kyssa nån i dröm...?
16.05.2020
Hej!
Hur kan man drömma om att kyssa nån i en dröm om man aldrig gjort det påriktigt? Jag drömde om att jag kysste nån och det kändes väldigt verkligt men har ju aldrig kännt den känslan för så hur kunde jag drömma om det då?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.05.2020
Hej,
Det är en bra fråga, och jag har nog inget exakt svar på det. Men hjärnan är väldigt bra på att sätta ihop olika upplevelser vi har, både sådant som vi fantiserat om, sådant vi t.ex. sett på film eller helt random saker som vi medvetet aldrig ens funderat på. (Du kan ju jämföra det med mardrömmar som man har, där det ofta är saker som man inte upplevt på riktigt men som ändå känns väldigt verkliga just då.).
Det är möjligt att det kommer att kännas likadant att kyssa någon på riktigt, eller också känns det helt annorlunda - det återstår att se. Njut av mysiga drömmar då de inträffar.
Kram
Tessi