Min crush är tsm med min vän.
09.03.2019
Hej Decibel! Jag har snappat med en kille ganska länge och vi har verkligen klickat. Jag trodde verkligen att de kunde bli nåt mellan oss, och jag trodde han trodde det också. En dag sa han till mig att han skulle kunna tänka sig att vara tillsammans med mig. Dagen efter hånglar han med en av mina nära vänner. Jag blev helt förkrossad. Min vän visste inte att jag var intresserad av killen. Vad ska jag göra? Jag vill ju inte förstöra något för dem om dom är lyckliga men att se honom med någon annan sårar mig otroligt. Borde jag prata med min vän och berätta hur jag känner, borde jag prata med killen eller ska jag bara hålla det inne? Snälla hjälp mig! //Desperat och förkrossad tjej Depressedkido

Ungdomsinformatör Ida svarar
11.03.2019
Hej!
Okej, jag kan helt förstå att detta gjorde dig förkrossad. Det första jag tänkte var att Varför hånglade han med din vän om han hade sagt till dig dagen innan att han kunde vara tillsammans med dig?
Bra att du pointerade att din kompis inte vet om att du är intresserad av honom. Du frågar om du borde prata både med killen och din kompis, vilket jag tycker vore en bra idé.
Några bra frågor att ställa åt killen, vad han tänker? vad han känner? och varför han gjorde han så? Så du får ett svar på det, visar det sig att han gillar din kompis så måste du fokusera på att gå vidare. Med tanke på att han gjorde så mot dig, så skulle jag säga att du är värd något mycket bättre. Någon som respekterar dig!
I och med att han har sagt till dig att han kunde vara tillsammans med dig och sen går och hånglar med din kompis, är inte det lite konstigt? Borde din vän veta om hur han har betett sig och vad han har sagt? Riskerar hon att bli utsatt för samma sak?
Det är helt upp till dig vilken diskussion du vill ta och vad du känner är nödvändigt. Kom ihåg att du är värd någon som bryr sig om dig och prioriterar dig. Ta hand om dig!
Kram, Ida