Mitt liv
28.01.2019
Hej decibel jag har varit tillsammans me min flickvän i 6 månader och ja älskar henne mer än nån annan men en av mina goda kvinnliga kompisar som jag har haft samlag med så ja typ atraheras av henne och jag drömmer om henne å då jag säger goda kompisar så menar ja att ja hon är en av mina bästa kompisar men ja älskar min flickvän å ja vet inte varför ja tänker på henne mitt huvud är lite över hela världen just nu tack vare detta Ll

Ungdomsinformatör Ida svarar
31.01.2019
Hej!
Det verkar som du har funderat över detta en hel del. Och jag kan förstå att de känns förvirrande och jobbigt.
Vad känner du? Varför tycker du om din bästa kompis? Varför tycker du om din flickvän?
I slutändan är det du som måste göra ett val. Du vet själv vad du inte vill göra för att såra dig själv och din flickvän. Är du osäker på ert förhållande? Och varför? Ibland känns framtiden skrämmande eftersom man inte vet vad som kommer att ske. Ibland gör man problem av sånt som inte kommer att bli ett problem.
Fundera över vad du känner just nu och vem du vill vara med just nu. Om du väljer din flickvän så kanske de vore en bra idé att ta avstånd från din bästa kompis. Det är svårt att dra en rak linje var otrohet går, eftersom vi alla människor är så olika och upplever saker på olika sätt. Du känner säkert själv när det går för långt.
Ta hand om dig!
Kram, Ida