Mitt underliv?!
23.11.2020
Hej, alltså hur långt inne sitter livmodertappen på vanliga människor?
Har hört att pojkar tycker det är osexigt om de råkar röra i den när man har sex, är det sant?
Tacksam för svar :) En väldigt fundersam tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.12.2020
Hej,
Du är nog helt normalt byggd. De flesta tjejer kan nog känna sin livmodertapp (om de vet vad de söker efter). Det att killar skulle tycka att det är osexigt är nog antagligen en myt, eller någonting de isf säger för att få det att låta som om de var väldigt världsvana för jag tvivlar på att de skulle ha så utvecklad känsel i sin penis eller att livmodertappen skulle kännas som ett hinder. Om de skulle uppleva det som ett problem så är mitt förslag att de ligger med andra killar istället om de har ett krav på att det inte skall finnas en livmodertapp - eftersom ALLA brudar har en, lika säkert som att brudar har en slida. I själva verket tror jag att de flesta killar är helt omedvetna om att det alls finns en sådan sak som livmodertappen.
Då en tjej blir upphetsad så vidgas slidan lite och blir lite djupare, så även om du i normala fall känner den bättre så flyttar det på sig lite då det gäller. Snälla fundera inte mer på denna sak - det är verkligen helt onödigt eftersom du är byggd precis som du ska vara.
Kram
Tessi