Olyckligt kär
19.02.2019
Hej. Jag har tyckt om en pojke nu i ca 1-2 månader och jag har sett honom irl men aldrig pratat me honom. Men det är helt sjukt att jag typ kärat ner mig i honom men det är iaf så. Mina vänner sa att ja nog hade en chans på honom och de känner honom. Ca 2 veckor efter jag börjat tycka om honom blev han tillsammans med en annan. Och jag vet inte vart jag ska ta vägen för jag vet att jag inte har en chans och det är hemskt. Det är det ända ja kan tänka. Och min hjärna gör upp bilder hur jag skulle se ut med honom och att allt är perfekt. Kill me now

Ungdomsinformatör Ida svarar
25.02.2019
Hej!
Det är helt normalt att fantisera om hur det skulle kunna vara att vara tillsammans med en annan person. Man målar upp bilder i huvudet och det är helt normalt. Som du nämner så känner du inte honom och har inte pratat med honom, så man vet ju inte riktigt vad du skulle ha för känslor om du kände honom. Skulle du tycka om honom mer eller skulle känslorna svalna? Det där kanske blev lite flummigt, men jag hoppas du förstod vad jag menade.
Nu är han tillsammans med någon annan, vilket kan kännas surt, det kan jag förstå. Att drömma vidare om att det skulle va ni två är inte det bästa för dig, och jag vet ibland kan man bara inte styra tankarna. Man vet aldrig vad som händer i framtiden, om ni t.ex. blir tillsammans eller inte. Men att leva kvar och längta efter det medans han har någon annan är inte hälsosamt för dig. Han är tillsammans med någon annan nu. De två är tillsammans, så då tänker jag att det är den personen som han är tillsammans med som han tycker om.
När du tycker om någon, våga ta steget att lära känna den personen. Våga tro på dig själv.
Kram, Ida