Onani tvångstanke
07.07.2020
Hej,
Jag har skrivit till er förut och fått hjälp, men jag har tvångstankar som ställer till det för mig ibland. Det är när jag onanerar som det kan kan komma en tvångstanke. Kalle

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.07.2020
Hej,
Som jag konstaterat tidigare så betyder inte alltid sexuella fantasier att man nödvändigtvis skulle vilja genomföra en liknande sak i verkligheten, det innebär inte heller att man alltid tänder på den saken i alla sammanhang.
Jag skall försöka förklara.
Anta att du tänder speciellt mycket på t.ex. ett visst klädesplagg. Du tycker om att titta på filmer där de bär det specifika plagget och du kanske fantiserar om att personen du har sex med har det plagget på sig. Du kan föreställa dig hur plagget känns då du rör vid det. Sedan visar det sig att ditt syskon eller din förälder har exakt det plagget. Det innebär INTE att du nödvändigtvis skulle tända på din familjemedlem bara för det, eller att du behöver analysera saken och fundera på om det finns ett djupare budskap i att du tänder på just det plagget.
Släpp din tvångstanke. Den är trots allt bara en tanke - och det som pågår i ditt huvud då du har sexuella fantasier är din ensak.
Kram
Tessi