..
17.10.2017
Hej, det är alltid killar som "börjar" och vill ha mitt namn på snap. När vi skrivit ett tag slutar dem eller när vi träffats några gånger. Får alltid upp hoppet när en ny kille kmr, men slutar ändå alltid med att jag blir sviken och krossad, särskilt efter den senaste killen som jag inte trodde var som alla andra, han slutade såklart tala med mig, ingen förklarar för mig heller... vad gör jag fel? Känns som att alla bara sviker. Varför "börja" relation om de ändå dissar efter ett tag.. kan inte tänka på nåt annat. Gråter. T.

Ungdomsinformatör Ida svarar
19.10.2017
Hej!
Släpp tanken om vad du gör för fel. Den tanken gör dig ingen nytta. Tänk istället ”hans förlust”, ”han vet inte vad han gick miste om”. De kan vara så att om du skulle ha träffat honom en vecka till så skulle du kanske märkt att du inte har känslor för honom heller, de vet man aldrig. I början av en relation känns allt  nytt och spännande. De pirrar i kroppen och allt känns toppen, men man kan inte kontrollera känslorna och tyvärr ibland svalnar känslorna.
Som du skriver så har ni skickat med varandra och träffats några gånger, i och med att det är ganska nytt så kan det vara att den du dejtat inte känner att han behöver säga något utan låter det bara rinna ut i sanden. Ja menar absolut inte att det är okej, utan det är INTE okej, men jag vet också att det är många som gör så. Det kan mycket väl hända att du skulle ha förstått och inte grubblat så mycket om han skulle ha varit ärlig och berättat för dig vad han tänker och känner.
Jag kan inte ge några tips åt dig om hur du får en kille att stanna. Det ända jag kan säga är att VA DIG SJÄLV! Försök att inte har så stora förhoppningar till en början när du träffar en ny kille, ta en dag i taget.
Jag är hundra 100 % säker på att du räcker till precis som du är och att du kommer att hitta en kille som ger dig den kärlek du vill ha och behöver. Stressa inte, den dagen och killen kommer att anlända.
Sköt om dig vännen! :)
Hälsningar Ida