Panik!
07.08.2019
Hej jag undra vilka orsaker skulle man kunna säga åt en förälder när man inte får sova över hos sin flickvän
Vi börjar snart 9:an och har variit ilag lite över ett halvår

Ungdomsinformatör Ida svarar
09.08.2019
Hej!
Det finns inget lätt knep (eller att man kan säga någon orsak) för att ändra dina föräldrars beslut. Du kan t.ex. ställa frågor till dem som varför du inte får sova över hos din flickvän? När kommer dom att tillåta att du sover hos din flickvän? I och med att du får svar på den sista frågan så är det lättare för dig att du vet att det kommer att tillåtas nångång.
Hur som helst så kommer det nog en dag som du får sova hos din flickvän. Jag vet med säkerhet att det är många i din ålder som inte får sova hos sin flickvän/pojkvän, så du är inte ensam. Det finns tyvärr inget snabbt knep att övertala sina föräldrar. Håll ut!
Kram, Ida