Sex
23.11.2020
Hade sex med en kille under mensen typ 3 fan av mensen vi hade inget skydd och han kom inte inuti mig kan det ändå vara risk att bli gravid ? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.12.2020
Hej,
Ja. Oskyddat sex innebär alltid en risk att man blir gravid - även om killen inte får utlösning. Risken är givetvis betydligt mindre om det dels är ett avbrutet samlag och det dels sker under en period då man inte borde ha ägglossning - men det finns ändå en risk eftersom du inte med säkerhet kan veta när din ägglossning sker och hur många 1000 spermier det fanns i försatsen.
Så skydda dig nästa gång. Det är trots allt så mycket lättare än att gå omkring och oroa sig. Vänta nu på din nästa mens - och om den inte dyker upp då den borde göra det så testar du dig. Jag tror inte att du är gravid, men det är ändå större risk för det nu än om ni hade skyddat er.
Kram
Tessi