Snälla hjälp mig... snäälla
08.01.2019
Hejj ja gillar en kille i min klass men skulle vilja veta hur jag vet att han gillar mig tillbaka... Eller tips hur han kan börja gilla mig:( Tjejjj

Ungdomsinformatör Ida svarar
14.01.2019
Hej!
Va roligt att du hittat någon som du gillar. I och med att ni går i samma klass så ser du honom varje dag, så då har du en ypperlig chans att prata med honom. Det behöver inte vara så märkvärdiga konversationer, något smått bara t.ex. ”hur e de?” ”Va ska du göra i helgen?” eller visa någon rolig meme.  Helt enkelt så är poängen att han ska märka att du tar kontakt med honom och på det viset ser du också om han hakar på eller om han drar sig undan. Det finns en knepig sida här också också, för om han t.ex. är blyg så kan det ju vara så att han drar sig undan pga att han inte vågar prata eller blir nervös..
Om du har honom på Snapchat så kan du börja skicka åt honom där via, skicka t.ex. samma sak som du skickar åt dina kompisar och se om han svarar och vad han svarar. Försök att stegvis ta mera kontakt med honom. Det gäller att du visar att du gillar att prata med honom och att du vill prata med honom. På det sättet har ni chans att lära känna varandra bättre. Och du får se ifall ditt intresse för honom fortfarande finns kvar. Om han inte svarar eller är kall mot dig, så då märker du kanske att han inte är intresserad. Och då är det bara att gå vidare.
Ibland måste man bara våga och ta chansen. Lycka till!
Kram, Ida