Spermiecysta
15.06.2020
Hej! Har en spermiecysta som jag varit hos doktor och kollat upp. Vet att den ör helt ofarlig och ändras inte i storlek någonting.
Jag börjar däremot fundera på vad jag ska säga till tjejer ifall dom undrar hur det kan kännas som 3 testiklar i min pung.
Jag tänker mycket på det och blir lite rädd över tanken om det skulle hända att någon tjej märker av den och blir obekväm. Vad ska jag göra?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.06.2020
Hej.
Jag tvivlar på att någon tjej kommer att undersöka dina testiklar så noga att de skulle märka av cystan, och OM någon mot förmodan skulle göra det så tycker jag att du skall berätta precis som det är. Du har ju kollat upp saken hos en läkare och det är ingenting du behöver skämmas över.
Nästan alla kroppar har någonting som gör den unik och annorlunda än andras - och så länge du själv är okej med saken så finns det ingen orsak att tro att någon annan skulle ha problem med det.
Kram
Tessi