Stränga föräldrar
15.07.2019
Hej. Mina föräldrar låter mig inte sova över hos min pojkvän, han får inte sova över här heller. Mina kompisar får ju med sina pojkvänner/flickvänner men inte jag. Hur får jag övertalat dom? sur

Ungdomsinformatör Ida svarar
22.07.2019
Hej!
Jag kan förstå att det känns orättvist att du inte får sova hos din pojkvän, medans dina kompisars föräldrar har andra regler för dem. Har du frågat av dina föräldrar varför du inte får sova hos din pojkvän? Diskutera med dem i lugn och ro, fråga av dem och fråga när de kommer att tillåta att du sover hos din pojkvän.
Hur som helst så kommer det nog en dag som du får sova hos din pojkvän. Föräldrar kan ha olika regler, och dina föräldrar har troligtvis den regeln för att dom bryr sig om dig. Dom har den inte för att vara dum mot dig.
Visa dina föräldrar att dom kan lita på dig. Du är ung och jag vet med säkerhet att det är många i din ålder som inte får sova hos sin pojkvän/flickvän, så du är inte ensam. Det finns tyvärr inget snabbt knep att övertala sina föräldrar. Håll ut! Ta hand om dig!
Kram, Ida