Update
20.07.2022
Jag vet inte om jag vill ha tillbaka honom eller om jag bara vill få saken utredd eller om jag ska ba skita i allt?? hjälppp

Ungdomsinformatör Kix svarar
22.07.2022
Hejsan!
Tack för att du skrev in. Jag är ledsen att höra att situationen blev på detta sätt. Enligt det du har skrivit så håller jag med dig om att du verkar ha varit tydlig från din sida, vilket är bra. Han å andra sidan så måste jag ärligt talat säga att jag tycker reagerat rätt omoget. Men ibland gör folk så när de känner sig sårade, så jag tänker att det kan vara ett tecken på att han nog brydde sig om er relation mera än vad han kanske gav sken av när den pågick. Det han sa om sex så låter också bara som något en person säger när de är sårade och vill hitta ett sätt att såra den andra tillbaka på. Så försök att inte ta åt dig av det.
Ärligt talat så är det min rekommendation att det är bäst om du inte återtar den här relationen i egenskap av en kärleksrelation, för det låter som att han inte riktigt har nått den nivån av mognad som krävs för att kommunicera kring en sån. Att skrika åt en på stan är bara lågt. Det kan ju vara att han med lite tid mognar, och att det i framtiden går att ha en relation om ni vill, men det låter inte som det bästa just nu. Det är klart att du saknar honom för att han har varit viktig för dig länge, men för att läka ditt hjärta och spara det från mera av samma sak så är det kanske bäst att backa.
Någon typ av ytligare vänskapsrelation skulle det ju ändå vara bra om ni kunde ha ifall ni hänger kring samma vänner. Det kan vara att hans starka reaktioner lägger sig lite med tiden när han ”slickat sina sår” som man brukar säga, och reparerat sin stolthet.
Jag kan förstå att du vill ha ett snack för att reda ut saker, för att det här inte känns som ett okej ställe att lämna diskussionen på. Frågan är ju bara om han är öppen för det... Kanske ifall du ger det några dagar utan kontakt med honom (men fortsätt att hänga med dina vänner för du behöver människor runt om dig i den här jobbiga situationen) så hinner han tänka lite och eventuellt lugna ner sig en aning, så kan du sen säga att du vill komma efter dina saker och fråga när det passar honom. När du väl är där så kan du då fråga ifall han vill prata ut det. Då kan du försöka att först lyssna på det han säger innan du säger så mycket själv, eftersom han verkar ganska reaktiv och annars kan sätta sig på tvären och misstolka nåt du säger. Sen när han pratat och du förhoppningsvis fått några svar så kan du säga ditt. Hur låter det?
Sen finns ju också alternativet att han inte alls är redo, och då är det kanske bäst att försöka att bara låta det vara, fast det suger. Dina saker behöver du ju dock givetvis få tillbaka, om det då är du som hämtar dem eller någon gemensam vän.
Jag önskar dig lycka till!
Kram, Kix
P.S, jag såg din kommentar först nu efter att jag svarat, men hoppas att hämtningen av saker går okej! Jag tror att han verkar såhär sur helt enkelt för att hans ego är lite sårat, och det här är nån sorts "försvarsreaktion". Försök att inte ta åt dig.