Vad händer?
15.05.2019
Hej! Jag har tyckt om denhär killen sen ungefär ett halvår tillbaka men vi har haft kontakt i ungefär 2 mån från å till.
Han har fattat mitt tycke för honom förr. Vad ska jag göra? Allt är oklart? :||

Ungdomsinformatör Ida svarar
17.05.2019
Hej!
Ibland är inte känslorna besvarade. Ibland så är det helt enkelt så att den ena har endast vänskapskänslor och den andre har mer kärlekskänslor. Det går inte att tvinga fram känslor från en person, fastän hur mycket man skulle vilja bli tillsammans med hen. Man måste bara bita i det sura äpplet och inse att det inte kommer att hända. Alltså man måste gå vidare.
Jag kan förstå att det kan kännas hopplöst och att det kan kännas som att det inte kommer att gå att glömma honom, men jo det kommer att gå. Kom ihåg att du förtjänar någon som svarar och finns där, vilket inte han gör.
Ta hand om dig!
Kram, Ida