vad känner han för mig och vad ska jag göra??
18.10.2021
Hej! Jag tycker om en pojke som jag inte vet hur han känner för mig. Jag ha snäppa me an läng å förr å vi ha vari föst på varandras bf listor men sen sluta han snäp me mej, han dissa it just specifikt mej, men han va it in på snäp förutom då han skicka streak å inge annat. Men då han sluta snäp me mej så fo han ju ner på min bf listo men ja vila ju it se fö ja hadd ju som ett hjärta me an då så ja börja block folk tills ja inså att e it löns då an e helt död typ. Men ja sir att hane in på ig å ja får no kontakt me an via whatsapp men de eju it sama sak. Jagå min bästavän ha träffa han å hans kusin flera gånger tillåme efter an sluta snäp me mej å hane skitroli å snäll. Han snäppar ibland nu å då, iaf då han dricker men de e ganska sällan. Nu vet ja it va ja ska gör, jagå min kompis å han å hans kompis ska ksk va me varann nu på höstlove igen, men hu ska ja vet va han känner, han snäppar it ens me mej. Va ska ja gör? Finns de ens en chans att han tycker om mig? Hon som inte vet hur man tar sig fram i kärlekslivet

Ungdomsinformatör Kix svarar
25.10.2021
Hejsan!
Tack för din fråga. Ursäkta att du har fått vänta en stund på svar, vi har haft mycket på gång här vid Decibel den senaste veckan.
Hoppas ditt höstlov blev bra! Jag vet ju inte nu om du träffade den här killen i fråga eller inte under höstlovet, kanske är mitt svar nu ”onödigt” men jag svarar i alla fall och hoppas att du ser det och kan få något ut av det :)
Det är ju förstås svårt för mig att säga vad den här killen tycker och inte eftersom jag inte har träffat er/honom, men jag tycker absolut det låter som att det finns en chans, om ni fortsätter att träffas regelbundet och prata/flörta med varandra. Det låter som att ni har fått en ganska bra början till kontakt eftersom ni träffas också irl.
Om jag var du så skulle jag försöka att inte analysera hans beteende på snap allt för mycket. Som du säger så dissade han inte dig specifikt, utan han helt enkelt använder inte appen på samma vis som du. Vi har alla lite olika sätt att använda social media, och förhåller oss till det olika. Snap är kanske bara inte hans naturliga sätt att kommunicera.
Ifall du tidigare haft andra signaler mot honom, när du inte var lika intresserad som nu, så kan det vara lite svårt för honom att förstå att du NU är intresserad. Han kanske därför är försiktigare att närma sig, om det inte var så framgångsrikt förra gången. Därför tror jag det skulle vara bra om du kunde vara lite extra tydlig mot honom med vad du vill. Kanske börja skicka åt honom mera på Whatsapp, ifall han svarar där, och föreslå att träffas mera. Ge honom komplimanger när ni väl träffas, försök att söka ögonkontakt mycket, ställ honom frågor om saker han gillar, och om det kommer en möjlighet att ha kroppskontakt så försök ta den chansen och se vad som händer ifall han verkar öppen för det (som att ge en kram, eller puffa till honom med armbågen när du gör nåt skämt, eller om ni sitter så sätt dig så era knän eller nåt tar ihop). Ifall han verkar reagera bra på såna saker så tycker jag du helt enkelt ska säga att du gillar honom, och fråga vad han tycker. Ibland kan det vara svårt att annars alls veta, för att båda bara går runt och tvekar och undrar vad den andra tycker. När man vet vad den andra tycker (oavsett om man får ett positivt eller negativt svar tillbaka) så vet man ju också bättre hur man ska förhålla sig – om man ska fortsätta sätta tid på att försöka få den människan, eller om man ska gå vidare. Ibland kommer man ju också fram till att det kanske är bäst att man bara är vänner.
Lycka till, jag hoppas ni klickar!
Kram, Kix