Varför
15.12.2015
Hej typ alla tjejer i min klass är kär i min kompis jag och dom andra killarna i min klass tycker det är jätte jobbigt för vi är kära i några av dom! Hans Hansten

Ungdomsinformatören Sanna svarar
18.12.2015
Hej, Hans Hansten
Jag förstår att det är trist men så där är det ibland i livet. Ofta är det någon som av någon anledning blir den sk. populäre. Det är svårt att veta varför, men så är det. Det hör nog mera till när man är yngre att typ alla gillar en och samma tjej/kille, sen när man blir lite äldre så brukar man börja se till andra saker hos den man blir kär i. Man ser mera på dens personlighet, om man verkar ha liknande humor, om någon verkar vara en trevligt och allmänt passlig typ. Man följer inte strömmen lika slaviskt mera när man blir lite äldre.
Jag tror inte att ni kan påverka att många tjejer verkar gilla just en och samma kille. Utom att försöka visa hur trevliga ni också är, och skojfriska. Men akta så det inte far över, då blir tjejerna istället uttråkade och börjar himla med ögonen :) Var sådär vanligt trevlig och försök prata och skratta med alla, visa att du inte är otrevlig eller elak med någon. Man vinner inget genom att stiga på andra, alltså det löns inte att försöka komma i bättre dager själv genom att försöka göra sig löjlig över någon annan. Man kommer så mycket längre med att visa att man är en redig typ som går att lita på och som vågar stå för sina åsikter.
Jag vet att det kan kännas orättvist då nån inte behöver göra ett dyft och ändå blir jätte populär medan nån annan kämpar och försöker och så vill det ändå inte lossna. Men var lugn, er tid kommer nog. Snart kommer tjejerna att mogna och börja kolla efter andra saker än att det är inne att gilla en viss kille. De kommer förstå att alla inte kan bli ihop med honom och att de kan bli mist lika kära i en helt vanlig kille med tandställning, finnar och fotsvett men som har världens ljuvligaste humor och de vackraste ögonen i skolan.
Hoppas du får en bra jul och ett gott nytt år, om du inte har annat program för lovet kan du ju läsa på lite hur man flirtar :D HÄR.
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna