Varför
16.01.2019
Min crush hade addat mig på Snapchat och då blev jag ju jätte glad! Vi går i samma klass men han är mer med äldre elller nån från en annan skola(eller han kill kompisar) ... vi har en bra relation vänskap då, men.... det känns som om han aldrig skulle gilla mig för att han tror jag tycker att jag inte är hans typ... han gillar inte min insta posts men han gillar alla posts av min bästa kompis...:( och idag märkte jag att han har unfriendat mig på snapchat... jag vet inte varför... jag har inte skickat något åt honom och spammar inte min story..... han har ju däremot mina andra vänner... är det nåt fel på mig.? Varför gjorde han så? Kommer han någonsin gilla mig?
Kan jag säga att jag gillar honom utan att låta som att vår vänskap var byggd på det?? En extremt förvirrad tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
18.01.2019
Hej!
Det låter verkligen konstigt det att han tagit bort dig fråg snapchat mitt i allt sådär.. På vilket sätt har du fått fram den informationen om att han tror att du tycker att du inte är hans typ?
Endera är han intresserad, men har valt att inte satsa just på grund av att han tror att du inte gillar honom. Tycker endå att det är konstigt att han tar bort dig på snapchat och inte alls gillar något du sätter upp på instagram om fallet vore s..
Men det kan också vara så att han är helt enkelt inte intresserad av dig. OCH det betyder inte att det är något fel på dig. Kom ihåg det, du duger precis som du är och du ska absolut inte ändra på dig för att någon skall tycka om dig. Det finns någon där ute som gillar dig och är intresserad av dig som mer än vän, det kan jag lova.
Jag skulle säga att försök glömma honom och gå vidare. Du förtjänar någon som vill vara med dig och som visar att han vill vara med dig.
Kram, Ida