Varför???
17.02.2019
Mitt crush hade frågat chans på en typ i en annan skola (för typ 4-5 månader sen) och nu tror jag att något är på g igen hon har plötsligt kommenterat på hans inlägg och han på hennes. När han frågade chans sa hon tydligen att hon ville lära känna honom bättre. Och nu kanske det är vad de har gjort. Jag och han har en väldigt bra vänskap. Det som gör allt ännu sämre är det också värkar vara nått mellan han och min bff. Jag vill inte glömma honom, han är så rolig och så snäll och allt sådant. Åhhh... varför händer dethär mig.... jag vågar inte kommentera på hans instagram inlägg dör att då tror han säkert jag är jätte konstig, han gillar inte ens mina... min ena kompis kommenterade men hon är en sådan som är väldigt inblandad och så, alla kommenterar liksom hjärtan och sånt så det känns bara konstigt... men jag vill ändå göra det, fast han kommer typ bli jätte förvirrad och fråga mig varför, och jag kan ju inte svara på det.... åhh... varför är dethär så komplicerat... vill inte att det ska vara så svårt... det känns som att jag aldrig skulle kunna hitta någon som honom.... och ännu till är tjejen han frågade chans på jätte snygg, hon har långt, slätt hår, fina ögonbryn också har hon glasögon som jag tycker är väldigt snyggt. Hon är också blondin son inte jag är, jag har mörk brunt hår, kanske han tycker mer om blondiner... kom ihåg, jag känner inte henne. vad tycker ni jag ska göra?? Typen...

Ungdomsinformatör Ida svarar
25.02.2019
Hej!
Jag kommer att ge dig två förslag här nedan på vad du kan göra.
Det första förslaget är gå vidare. Försök att komma över honom. Om han är tillsammans eller har på gång med någon annan så är detta det rätta att göra. Med rätta menar jag att du inte mår bra av att se honom med någon annan och därför är det bäst att försöka komma över honom. Om du väljer detta så är det viktigt att du beslutar dig för att du vill gå vidare.  Gör sånt som du mår bra av, umgås med vänner. Fundera inte över vad han gör. Du kan t.ex. dölja honom på dina sociala medier så du inte ser allt vad han postar och gör.
Det andra förslaget är att du berättar åt honom vad du känner. Endera så säger han att han känner lika som dig eller så säger han att han tycker om dig som en vän. Men om du får det sist nämnda svaret så vet du det. Då är det också lättare för dig att gå vidare. Jag kan förstå att det känns skrämmande att göra detta. Det här är absolut inget lätt att göra, att blotta sina känslor för någon. Det man skall komma ihåg är att det inte är ett svaghetstecken att visa och säga vad man känner, det är snarare en styrka. Ifall han inte har samma känslor så betyder det inte att det är något fel med dig. Det är bara att ni inte har samma känslor för varann.
Ta hand om dig!
Kram, Ida