Vill inte skada hennes känslor
06.10.2018
Hej, jag är 12 år och är ihop med en flicka som är 11. Vi har varit ihop för ungefär ett år nu. Men nu för tiden så vill jag göra slut men jag vill inte göra henne ledsen.... Vad ska jag göra?

Ungdomsinformatör Ida svarar
11.10.2018
Hej!
De är inte lätt att göra slut. Oftast så blir båda ledsna eller den ena, de kan vara så olika. De är inget farligt med att vara ledsen, om hon fortfarande har känslor för dig och vill vara tillsammans med dig så är de väldigt svårt att undvika att hon blir ledsen.
De du kan göra är att berätta sanningen åt henne. Vad känner du? Och varför vill du göra slut? Tänk igenom noga vad du vill säga åt henne. Jag kan inte säga vad hon får för reaktion för de kan vara så olika från person till person, så vet jag inte heller om hon på nått sätt har de på känn att du vill göra slut. Var ärlig mot henne, då kan hon också ha lättare att gå vidare.
Ta hand om dig!
Kram, Ida