Fuckboy eller inte?
20.07.2020
Hej decibel! Det här är en ganska svår fråga att svara på, så förstår om ni inte har något svar.
Men hur vet man om en kille är fuckboy eller vill ha något seriöst?
Jag har frågat och han säger att han vill ha ett seriöst förhållande. Men har varit med flera gånger när killen bara varit ute efter ligg. Och dessutom är vi inte i det stadiet att vi kan bli ihop nu. Vill känna honom bättre före. Så hur ska jag veta om han vill ha något seriöst eller bara säger så för att få mig i säng? Random girl

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.07.2020
Hej,
Precis som du skriver själv så är det inte lätt att svara på den frågan. Det kan ju hända att han inte ens själv vet vad det är han söker. Om man talar om någon som en "fuckboy" så är det ju ett antagande om att den personen själv inte VILL ha ett förhållande, utan bara ligga. Men ofta är det ju trots allt så att man inte vet om på förhand vad man känner för någon innan man lärt känna varandra bättre - och då finns det möjligheten att det utvecklas till någonting - eller också gör det inte det.
Så om han själv säger att han inte är ute efter att bara ligga eller "leka" så får man ju anta att han själv iaf är öppen för att det kunde bli någonting mer, men man kan ju aldrig veta om det sedan lyckas eller inte - för det kan ingen människa säga i ett så tidigt skede (om man skulle kunna det så skulle man ju gifta sig genast och leva ihop livet ut - och det är ganska sällan det går till så.)
Så det är möjligt att de han träffat tidigare har varit sådana att han bara varit ute efter ett ligg och att det känns annorlunda för honom denna gång. Man önskar i allafall att han skulle vara ärlig med vad det är han är ute efter. Då man ger sig in i ett förhållande, vilket förhållande som helst, så är det alltid med risk för att det inte kommer att lyckas eller att någon blir sårad - men om man inte tar chansen så kan man heller aldrig veta hur det skulle ha gått.
Ta det i den takt som känns bekvämt för er och se vad som händer <3
Kram
Tessi