Ge bort min oskuld?
14.01.2019
Hej! Nu är det så här att jag på senare tid har börjat känna att sedan, när jag ska förlora min oskuld, så vill jag förlora den till någon speciell. Jag vet också vem jag vill förlora den till. Tjejen i fråga var den första tjejen som jag var riktigt kär i. Hon fick också veta att jag var kär i henne, men hon var inte intresserad "på samma sätt". Tjejen och jag umgicks ett tag, men nu är det ganska sällan. Min fråga till er är: Hur talar man om för tjejen i fråga att hon ska få ta min oskuld, för att hon ska ta emot det på bästa möjliga sätt? Osäker

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.01.2019
Hej.
Att berätta en sån sak för någon kräver nog att ni har någon form av relation. Det skulle eventuellt vara ganska obekvämt om du bara hoppade på henne och bad henne göra det - ifall hon inte alls är intresserad.
Jag tycker alltså att du skall försöka bygga upp en relation med henne på nytt, och se om hennes känslor för dig skulle vara annorlunda denna gång. Om hennes intresse för dig nu skulle vara mer romantiskt/sexuellt så är det okej att fråga henne, men risken att det skall gå fel är ganska stor om du bara nu plötsligt frågar det av henne. Det skulle sannolikt inte uppfattas som smickrande utan mer hotfullt.
Försök att bygga upp en relation med henne och se vart det leder.
Kram
Tessi